تفاوت بریس های کربنی و فلزی در چیست ؟

تفاوت های بریس کربنی و فلزی شامل موارد بسیاری می شود که به تفصیل در زیر به آن می پردازیم.

مزایای بریس کربنی:

بریس های کربنی نسل جدیدی از بریس های بلند که علاوه بر وزن کمتر، ظاهر زیباتر و استحکام به مراتب بیشتری نسبت به بریس های فلزی هستند. بریس های کربنی از الیاف گران قیمت فیبر کربن و رزین های مخصوص طراحی و ساخته می‌شود. ما این بریس ها را به افرادی که به طور مدوام از بریس استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌دهیم. از جمله ی این افراد، می‌توان بیماران مبتلا به فلج اطفال (پولیو)، آسیب های ضایعه نخاعی و فلج عصب سیاتیک را نام برد. از دیگر ویژگی های مهم بریس های کربنی، حذف کفش داخلی یا اصطلاحا اینشو هست. بیمار تقریبا می‌تواند طیف گسترده تری از کفش های موجود در بازار را در مقایسه با فردی که بریس فلزی استفاده می‌کند بپوشد.

معایب و مزیت های بریس فلزی:

بریس های فلزی بر خلاف بریس های کربنی مشکلات متعددی را در بر دارند. قطعات این بریس ها توسط اتصالات مسی و آهنی به هم متصل می شوند. این اتصالات ضعیف بوده و برای استفاده های طولانی مدت مناسب نمی باشد. با گذر زمان شکل کلی بریس دستخوش تغییراتی می‌شود. این تغییرات، عملکرد بریس را مختل می کند و به همین دلیل بریس نیاز به تعمیر و سرویس دوره ای پیدا می‌کند. در بعضی مواقع برای افزایش استحکام در این مدل بریس ها باید از فلز های ضخیم تری استفاده کرد که همین امر باعث افزایش وزن بریس می‌شود. هزینه و دستمزد پایین ساخت بریس های فلزی را به نوعی می توان جزو معدود مزیت های آن بر شمرد.

 

تفاوت بریس های کربنی و فلزی در چیست ؟

 

معایب بریس های کربنی:

بریس های کربنی علاوه بر مزیت های بسیارش دارای معایبی نیز هستند. هزینه بالای ساخت آن را شاید بتوان به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفت. هر چند با در نظر گرفتن کیفیت بالای این بریس ها و عدم نیاز به تعمیرات و سرویس دوره ای، تفاوت هزینه این نوع از بریس ها قابل چشم پوشی است.

 

تفاوت بریس های کربنی و فلزی در چیست ؟

 

کارشناسان مرکز ارتوپدی فنی هیوا با گذراندن دوره های تخصصی طراحی و ساخت بریس های کربنی زیر نظر کارشناسان شرکت اتوبوک آلمان و همچنین آموزش توسط اساتید داخلی در تلاشند تا کیفیت خدمات ارتوزی ارائه شده به مراجعین را  مطابق با آخرین تکنولوژی ها افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *