قیمت پروتز یا اندام مصنوعی چگونه تعیین می شود ؟

قیمت پروتز چگونه تعیین میشود؟

در ابتدا باید دانست هر پروتز منحصر بفرد است. یعنی هر پروتز پا با توجه شرایطی جسمی، سن، جنس و هدف از عملکرد آن متفاوت است. به همین دلیل قیمت پروتز ها را نمی توان بصورت ثابتی تعریف کرد. قیمت پروتز یا اندام مصنوعی به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. افرادی که دارای قطع عضو شده اند باید با مشکلات و چالش های زیادی دست و پنجه نرم کنند. یکی از مهمترین مسائلی که پیش روی این افراد وجود دارد هزینه پروتز می‌باشد. قیمت پروتز یا اندام مصنوعی شامل دو بخش اصلی است.

بخش اول هزینه های اندام مصنوعی، هزینه ی طراحی، ساخت و آموزش استفاده از پروتز است که این مبلغ هر ساله توسط انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران مصوب می‌گردد .

بخش دوم مشخص کننده قیمت عضو مصنوعی که قسمت اعظم هزینه ها را شامل می‌شود مربوط به قطعات و اجزای مورد استفاده در پروتز است. از آنجایی که اکثر این قطعات وارداتی بوده و ارتباط مستقیمی با قیمت ارز دارد متاسفانه قیمت ثابتی ندارند .
شایان ذکر است، قطعاتی که عمکلرد مناسب تر یا از برندهای معروف دنیامثلا شرکت های Otto Bock، Ossure و… که کیفیت بالاتری دارند به طبع هزینه بالاتری را در پی خواهند داشت.

قیمت پروتز چگونه تعیین می شود ؟

مرکز ارتوپدی فنی هیوا با توجه به ارتباط وسیعی که با شرکت ها و وارد کنندگان قطعات پروتز دارد در تلاش است که مناسب ترین قطعات را با کمترین هزینه برای مراجعه کنندگان محترم تهیه کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *