اهمیت کمربندهای اصلاحی در درمان انحرفات ستون فقرات

توجه به ستون فقرات به دلیل وجود کانال نخاعی و رشته های عصبی متراکم در این نواحی از اهمیت فراوانی برخوردار است. قوز (هایپر کایفوز) و انحراف جانبی (اسکلیوز)  از شایع ترین اختلالات و دفورمیتی‌هایی است که در ستون فقرات به وجود می‌آید. تاثیر گذارترین و رایج ترین روش درمانی این انحراف ها، استفاده از کمربندهای اصلاحی ستون فقرات همراه با ورزش های فعال اصلاحی می‌باشد.

اهمیت استفاده از کمربندهای اصلاحی در درمان انحرفات ستون فقرات

تاثیر گذاری بریس های اصلاحی در درمان انحرافات ستون فقرات ارتباط مستقیمی با سن فرد دارد.هر چه سن بیمار کمتر باشد درمان انحراف ستون فقرات زودتر و به ساده تر انجام می‌شود. البته زمانی این پروسه اثر بخش خواهد بود که فرد همزمان با پوشیدن بریس فعالیت های ورزشی متناسب را نیز انجام دهد. بدین ترتیب می‌توان امید داشت که نیاز فرد به جراحی در سنین بزرگسالی به صفر برسد.

یکی از فاکتور های مهم در انحرافات ستون فقرات این است که بعضی از این انحرافات علت نامشخصی دارند یا اصطلاحا ایدئوپاتیک هستند که به شدت پیشرونده می‌باشند. به گونه ای که با گذشت زمان و افزایش سن مقدار انحراف افزایش می یابد.در صورتی که بیمار از پوشیدن بریس ستون فقرات و انجام ورزش های اصلاحی مربوطه اجتناب کند، عوارضی همانند تنگی نفس، تنگی کانال نخاعی، بیرون زدگی دیسک و … را بدون شک در بزرگسالی تجربه خواهد کرد. و در آخر باید اشاره کرد که بالطبع هزینه ها و عوارض جراحی انحرافات درمان نشده ستون فقرات را باید محتمل دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *