کفی های طبی خار پاشنه

مداخلات درمانی خار پاشنه عمدتا شامل درمان های دارویی، فیزیوتراپی، کفی طبی مخصوص خار پاشنه و جراحی است. ابن عارضه در واقع رسوب کلسیم در قسمت پاشنۀ پا است که موجب بیرون‌زدگی استخوان در قسمت کف پاشنۀ پا می‌شود.

بیماران به دلایل بسیاری به خار پاشنه مبتلا می شوند. اما از مهمترین آنها می توان به اضافه وزن، صافی کف پا و کفش های نامناسب اشاره کرد.

کادر درمان، درمان های دارویی و فیزوتراپی را در ابتدایی ترین مراحل درمان تجویز می کنند. با این حال، متخصصان ارتوپدی کفش و کفی های ارتوپدی را جزو موثر ترین درمان ها در نظر می گیرند. با درمان های دارویی یا فیزیوتراپی عوارض خار پاشنه برای بازه زمانی کوتاهی از بین می رود. اما در بسیاری از موارد احتمال بازگشت مجدد علاِئم وجود دارد. بنابراین برای عدم بازگشت مجدد عوارض و آسیب های ناشی از عارضه خار پاشنه، باید کفش و کفی شما توسط کارشناس ارتوپدی فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. با اطمینان یافتن از مناسب بودن کفش و کفی می توان گفت احتمال بازگشت عوارض خار پاشنه تا مقدار زیادی کاهش می یابد.

کفش طبی

یک کفش طبی مناسب برای انواع مشکلات ارتوپدی متفاوت می باشد. اما به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

-حمایت کننده قوس طولی و داخلی کف پا باشد.

-نسبتا پاشنه کوتاهی داشته باشد.

-ضربه های وارده به کف پا را چذب کند.

برای دانستن ویژگی های بیشتری از یک کفش مناسب طبی می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.
کفش استاندارد ارتوپدی

کفی های ارتوپدی 

1-کفی ژله ای (سیلیکونی)

این نوع کفی ها ابتدایی ترین کفی های تجویزی برای خار پاشنه است. به دو صورت نیمه و تمام طول در بازار موجود می باشد. هر چند این کفی ها جزو درمان های اولیه محسوب می شود و می تواند اثر گذار باشد. اما اثرشان در دراز مدت کاهش میابد.

2-کفی طبی صافی کف پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *