درمان صافی کف پا و دلایل اصلی بروز آن شامل چه مواردی می شوند.

اقدامات ارتوزی در افراد مبتلا به صافی کف پا

اکثر مراجعه کنندگان مراکز ارتوپدی فنی هیوا بیمارانی هستند که برای درمان صافی کف پای خود مراجعه می کنند. صافی کف پا یک بیماری نسبتاً شایع است که با عدم وجود قوس طولی‌ در سمت داخلی کف پا شناخته می‌شود.

صافی کف پا اغلب به صورت مادرزادی (ارثی) است. اما برخی از افراد به دلیل چاقی، استفاده از کف های نامناسب، ایستادن های طولانی مدت، سبک زندگی نادرست، دیابت و غیره دچار صافی کف پا می شوند. با این حال می‌توان چاقی، ژنتیک و کفش نامناسب را به عنوان مهمترین دلایل بروز این عارضه نام برد.

بررسی قوس کف پا باید توسط متخصص و در حالت ایستاده انجام شود. در ضمن باید توجه داشت که گودی کف پا در حالت خوابیده ممکن است، به اندازه طبیعی باشد اما هنگام ایستادن، این گودی کم شود. برای شناسایی دقیق میزان صافی کف پا می توان از تجهیزاتی مانند اسکنر کف پا استفاده کرد، تا اطلاعات دقیقتری در مورد شدت صافی و تعیین میزان ضخامت کفی بدست آورد. همچنین بررسی محل ساییدگی کف کفش نیز می تواند به تشخیص صافی کف پا کمک کند.

 

اقدامات ارتوزی در افراد مبتلا به صافی کف پا

درمان صافی کف پا که شامل کفش و کفی های ارتوپدی می‌باشد از مهمترین مداخلات ارتوپدی این عارضه به شمار می رود. در صورت عدم استفاده از کفش و کفی های مناسب، شرایطی در سیستم اسکلتی عضلانی فرد ایجاد می‌شود که منجر به درد، استرس و عدم تعادل در سایر قسمت‌های بدن شود. از جمله عوارض احتمالی می توان به درد و بدشکلی در قسمت مچ، کف پاها، زانو ها، لگن و ستون فقرات اشاره کرد.

ارتوز کفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *