پای مصنوعی قطع عضو از مچ پا(سایم) و پارشیال فوت

پای مصنوعی قطع عضو از مچ پا(سایم)

یکی از ویژگی های نسبتا خوب قطع عضو از مچ پا، امکان راه رفتن بدون پای مصنوعی با لنگش نسبی است. اما با وجود این ویژگی، چالش ها و مشکلاتی نیز در پروسه طراحی و ساخت پروتز سایم وجود دارد.
به عنوان مثال بلند بودن عضو باقی مانده باعث می شود که ما با محدودیت هایی مواجه شویم. از جمله معایب و مشکلات این نوع قطع عضو ها، می توان به محدودیت در استفاده از قطعات در جهت ساخت پروتز اشاره کرد. ظاهر پیازی شکل استمپ (عضو باقی مانده) عامل دیگری در ایجاد محدودیت ساخت پروتز های قطع از مچ پا می باشد.

  

پای مصنوعی پارشیال فوت Partial Foot

در قطع عضو پارشیال، قسمتی از پا یا انگشتان بیمار قطع عضو  می شود.
به طور کلی بیمار با تحمل وزن در حالت ایستاده دشواری نخواهد داشت. اما در صورت بروز مشکلات اساسی در زمان حفظ تعادل یا هنگام راه رفتن، فرد باید از پروتزهای پر کننده  کفش یا اصطلاحا فیلر Filler استفاده کند. در صورت عدم استفاده از پر کننده کفش یا فیلر بیمار مدام احساس بیرون آمدن کفش از پا را خواهد داشت.

علاوه بر پروتزهای پرکننده و کفش های اختصاصی پر کننده، از پروتز های زیبایی سیلیکونی نیز در این نوع قطع عضو استفاده می شود. اما باید این نکته را در نظر داشت که پروتزهای زیبایی سیلیکونی صرفا جنبه زیبایی داشته و نباید انتظار عملکردی مشابه فیلر و کفش های اختصاصی را داشت.

مرکز ارتوپدی فنی هیوا با طراحی و ساخت انواع کفش ها و پر کننده های کفش به صورت کاملا اختصاصی در تلاش است تا قدمی در افزایش کیفیت راه رفتن و افزایش کیفیت سطح زندگی مراجعین گرامی بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *